|
|
ЭЛЕКТРОННЫЕ ТЕКСТЫ УЧЕБНО-ПРАКТИЧЕСКОГО НАЗНАЧЕНИЯ
(полная информация см. печатный оригинал)
Мостова,
Л. М. Організація обслуговування на підприємствах ресторанного господарства
[Электронный ресурс] : учебник / Л. М. Мостова, О. В. Новікова. - 2-е
изд. - К. : Ліра-К, 2011. - 388 с. : ил. - ISBN 978-966-2174-07-6.
Глава 1
КЛАСИФІКАЦІЯ ПІДПРИЄМСТВ І ПОСЛУГ ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
1.2. Класифікація послуг закладів ресторанного господарства
( C. 27-31)
Сфера ресторанного господарства
– це сфера надання послуг. Послуга харчування є результатом
економічної діяльності ресторанного підприємства, спрямованої на задоволення
найрізноманітніших біогенних і культурологічних запитів гостей.
Головне завдання в індустрії ресторанної
діяльності визначається концепцією технології гостинності, спрямованої
на задоволення найвибагливіших потреб споживача. Якщо гості
не отримують задо¬волення від відвідування ресторанного закладу, то
все інше немає значення.
Виконавцем у сфері надання послуг харчування
виступає організація незалежно від організаційно-правової форми, а також
індивідуальний підприємець, які надають послуги харчування. Виконавець
зобов'язаний дотримуватись установлених в державних стандартах, санітарних,
протипожежних правилах, технічних документах, інших правилах і нормативних
документах обов'язкових вимог до якості послуг, їх безпеки для життя,
здоров'я людей, навколишнього середовища і майна. Виконавець самостійно
визначає перелік послуг у сфері ресторанного господарства. Він повинен
мати асортиментний перелік кулінарної продукції, що буде виготовлятися
відповідно до вимог нормативних документів.
За ГОСТ 30523-97 «Межгосударственный
стандарт. Услуги общественного питання. Общие требования»,
всі суб'єкти господарювання здійснюють свою торговельно-виробничу діяльність
у ресторанному господарстві через заклади ресторанного господарства,
враховуючи при цьому тип підприємства, його потужність, розташування,
умови роботи, особливості контингенту споживачів.
Заклади ресторанного господарства надають відвідувачам комплекс
різноманітних послуг, які за своїм характером поділяються на:
-
послуги харчування;
-
послуги з виготовлення кулінарної продукції та кондитерських виробів;
-
послуги з реалізації продукції;
-
послуги організації обслуговування споживачів (реалізація продукції
та організація її споживання);
-
послуги з організації дозвілля;
-
інформаційно-консультативні послуги;
-
інші послуги.
Послуги харчування – це послуги
з виготовлення кулінарної продукції, її реалізації та організації споживання
відповідно до типу і класу закладу. Ці послуги поділяються
на послуги харчування: ресторану, бару, кафе, закусочної, їдальні тощо.
Послуги з реалізації продукції власного
виробництва і закуплених товарів та послуги з організації споживання
є двома складовими поняття організація обслуговування.
Послуги з виготовлення кулінарної продукції і кондитерських
виробів у закладах ресторанного господарства включають:
-
виготовлення кулінарної продукції та кондитерських виробів на замовлення
споживачів, у тому числі у складному виконанні та з додатковим оформленням;
-
виготовлення страв із сировини замовника;
-
послуга кухаря, кондитера з виготовлення страв, кулінарних і кондитерських
виробів удома.
Послуги з реалізації продукції включають:
-
реалізацію кулінарних та кондитерських виробів за межами закладу ресторанного
господарства;
-
відпуск обідів додому;
-
комплектування наборів кулінарної продукції в дорогу, в тому числі
туристам для самостійного приготування;
-
реалізація кулінарної продукції і кондитерських виробів через роздрібну
мережу.
Послуги з організації споживання
– це створення максимальних зручностей у процесі споживання кулінарної
продукції.
Послуги з організації споживання продукції та обслуговування
споживачів включають:
-
організацію обслуговування свят, ювілеїв, обрядових заходів, сімейних
обідів;
-
організацію обслуговування учасників семінарів, культурно-масових
заходів, конференцій, нарад;
-
послуги офіціанта (бармена), кухаря з обслуговуванням та приготуванням
удома;
-
доставку кулінарної продукції та кондитерських виробів на замовлення
споживачів;
-
доставку кулінарної продукції та кондитерських виробів на замовлення
і обслуговування споживачів на пасажирському транспорті;
-
доставку кулінарної продукції, кондитерських виробів та обслуговування
споживачів на робочих місцях і вдома;
-
доставку кулінарної продукції, кондитерських виробів і обслуговування
в номерах готелю;
-
бронювання місць у залі закладу ресторанного господарства;
-
продаж талонів та абонементів на обслуговування за скомплектованими
раціонами, а також оплата за безготівковим розрахунком.
До інформаційно-консультативних
послуг належать:
-
організація виставок-продаж кулінарних і кондитерських виробів до
свят, у місця відпочинку;
-
консультації спеціалістів з виготовлення, оформлення кулінарної продукції,
кондитерських виробів, сервірування столу та прийому гостей;
-
у закладах ресторанного господарства санаторного типу консультації
дієтичної сестри або дієтлікаря з питань використання дієтичної продукції
при різних захворюваннях;
-
організацію навчання кулінарній майстерності та курси підвищення кваліфікації.
До
послуг з організації дозвілля належать:
-
музичне обслуговування;
-
проведення концертів, програм вар'єте і відео-програм;
-
забезпечення
газетами, журналами, настільними іграми, ігровими автоматами, більярдом
тощо.
До інших послуг належать:
прокат столової білизни, посуду, наборів, інвентарю; продаж фірмових значків,
квітів, сувенірів; надання парфумерії, засобів для чищення взуття; дрібний
ремонт та чищення одягу; пакування страв та виробів після обслуговування
споживачів або куплених на підприємстві; надання споживачам телефонного,
інтернетного та факсимільного зв'язку; гарантування збереження особистих
речей і цінностей споживача; виклик таксі на замовлення; паркування особистого
транспорту споживачів на організованій стоянці тощо.
У процесі обслуговування заклади ресторанного
господарства надають комплекс послуг. Перелік їх залежить від типу і класу
закладу. Послуги повинні мати соціальну адресність, тобто відповідати
вимогам певного контингенту користувачів.
При їх наданні враховуються вимоги
ергономічності, які характеризуються відповідністю умов обслуговування
гігієнічним, антропометричним і фізіологічним можливостям споживання.
Дотримання вимог ергономічності сприяє забезпеченню комфортності обслуговування,
збереженню здоров'я і працездатності споживача.
Естетичність послуг (наступна важлива вимога) характеризується гармонійністю
архітектурно-планувального і колористичного обладнання приміщень, а також
умовами обслуговування, у тому числі зовнішнім виглядом обслуговуючого
персоналу, сервіруванням столу, оформленням і подаванням страв.
Вимога інформованості передбачає
повне, достовірне та своєчасне інформування споживача про послуги, що
надаються зокрема з харчової та енергетичної цінності кулінарної продукції,
що дозволяє споживачу, з урахуванням віку та стану здоров'я, правильно
підібрати меню. Вимоги інформативності забезпечуються також різними видами
реклами.
Послуги закладів ресторанного господарства
і умови їх надання повинні бути безпечні для життя і здоров'я людей, забезпечувати
збереження їхнього майна і охорону навколишнього середовища. Умови надання
послуг повинні відповідати вимогам діючої нормативної інформації за рівнем
шуму, вібрації, освітлення, стану мікроклімату, санітарним нормам і правилам,
архітектурно-планувальним і конструктивним рішенням, вимогам електро-,
пожежо- та вибухо безпечності. Екологічна безпека забезпечується дотриманням
установлених вимог охорони навколишнього середовища до території, технічного
стану та утримання приміщень, вентиляції, водозабезпечення, каналізації
тощо, а також положень державних стандартів системи безпеки праці.
Виробничий та обслуговуючий персонал
повинен мати відповідну спеціальну підготовку щодо дотримання санітарних
вимог і правил особистої гігієни на виробництві при зберіганні, реалізації
та організації споживання кулінарної продукції, бути ввічливими та уважними.
Культура і якість обслуговування безпосередньо
впливають на результати господарської діяльності закладу ресторанного
господарства, сприяють збільшенню кількості відвідувачів, росту товарообороту.
1.1.
Класифікація та типи підприємств ресторанного господарства див
тут.....
ВСЕ ПРАВА ЗАЩИЩЕНЫ -
ПРИ ЦИТИРОВАНИИ ССЫЛКА НА ПЕЧАТНЫЙ И ЭЛЕКТРОННЫЙ ИСТОЧНИК ОБЯЗАТЕЛЬНА
ALL RIGHTS ARE PROTECTED - REFERENCE TO THE PUBLISHED ELECTRONIC RESOURCE
IS NECESSARY DURING
|
|